.إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّی.

~~~~ Le Voyage Sans Retour ~~~~

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب

این "بی ربط‌های باربط" هست که ذیل این قالی پاراف می‌شوند، همان پایین پایین قبل تاریخ، این‌ها متعلق به خاطر ماست. خوش نداریم از این‌جا برداشته شوند برده شوند جای دیگری؛ چشبانده شوند تخت سینه‌ی دیواری، دفتری، خانه‌ای؛ آقای نفستان باشید. آب به ماهی نیاز دارد برای این‌که دریا شود و بماند. حواسم هست بهتان. حواستان بهم باشد.باریکلا.

یک وقتی، وقتی خیلی‌ها خودشان را به خواب زده بودند.
پاری‌ــــس.

۱۲ مارس۰۱:۳۶

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب


عرب‌های مراکش یک چای دارند به نام چای نعنا (Thé à la menthe) که بین فرانسوی‌ها هم طرفدار دارد. طریقه درست کردنش به این شکل است:
داخل یک قوری فلزی مقداری برگ چای سبز ریخته و رویش آب جوش می‌ریزند و قوری را خالی می‌کنند (این کار را دو بار تکرار می‌کنند.). خودشان می‌گویند علت این است که چای سبز تلخ است و به این صورت تلخی آن گرفته می‌شود. وقتی دفعه دوم قوری را از آب جوش خالی می‌کنند یک دسته نعنای تازه، با ساقه‌هایش، داخل قوری می‌ریزند، بعد هم مقداری (زیاد) شکر می‌ریزند و قوری را از آب جوش پر کرده چند دقیقه‌ای روی گاز حرارت می‌دهند. بعد این قوری مخصوصشان را از فاصله زیاد خالی می‌کنند توی استکان‌ها. معتقدند وقتی کف کند یعنی خوب جا افتاده! (البته هر مایعی را از فاصله زیاد توی استکان بریزی کف می‌کند). این‌ها چای نعنا را بلافاصله بعد از صرف غذا میل می‌کنند.

حال از این‌ها بگذریم چند پر نعنا یا پونه را به تنهایی توی آب جوش با کمی نبات دم کنید. آرام‌بخش خوبی برای معده است. می‌توانید چیزهای دیگر هم اضافه نمایید: زنجبیل تازه، دارچین، هل، زعفران...




النجم الثاقب | ۱۲ مارس ۱۹ ، ۰۱:۳۶

نظرات  (۳)

سلام
مثل اینکه عقاید خرافی همه جایی هست " آب که کف کنه یعنی چای جا افتاده"
جالب بود... ممنون....
پاسخ:
علیکم السلام...

چای تلخه راست میگن :)
پاسخ:
:)

بعد از مدتها اومدم اینجا و دیدم همچنان فعاله (هر چند خیلی کم)خیلی خوشحال شدم !

قلمتون رو دوست دارم

با اینکه شناخت زیادی از شما ندارم ولی اکثر اوقات که اسم فرانسه رو میشنوم ناخودآگاه یاد شما میوفتم :)

در پناه خدا باشید

پاسخ:
سلام :)
توی تلگرام می نویسم من بعد ان شاالله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">