.إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّی.

~~~~ Le Voyage Sans Retour ~~~~

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب

این "بی ربط‌های باربط" هست که ذیل این قالی پاراف می‌شوند، همان پایین پایین قبل تاریخ، این‌ها متعلق به خاطر ماست. خوش نداریم از این‌جا برداشته شوند برده شوند جای دیگری؛ چشبانده شوند تخت سینه‌ی دیواری، دفتری، خانه‌ای؛ آقای نفستان باشید. آب به ماهی نیاز دارد برای این‌که دریا شود و بماند. حواسم هست بهتان. حواستان بهم باشد.باریکلا.

یک وقتی، وقتی خیلی‌ها خودشان را به خواب زده بودند.
پاری‌ــــس.

۰۵ ژانویه۰۳:۰۱


آخرهای شب که می‌شود، شوفاژ را خاموش  و دوباره بین ساعت پنج و نیم تا شش صبح روشن می‌کنند. هنوز بعد چند سال نفهمیده‌ام چرا؟! شاید با خودشان می‌گویند این‌ها خسته کوفته از سر کار برمی‌گردند و وقتی می‌خوابند می‌میرند؛ حالی‌شان نمی‌شود شوفاژ خاموش است و خانه سرد؛ رویشان هم که پتو کشیده‌اند! مثلاً یک ذات خبیث و بدجنسی دارد در گوششان می‌گوید: « آی رارَندَه، بِره کی  رارَندِه‌ای مِی‌نی؟ اینا هَمَه خوااااابَن.»

بندگان خدا خبر ندارند یک ایرانی توی این ساختمان هست که خیلی شب‌ها  آن روی جغدی‌اش بالا می‌آید و تا صبح  نگهبانی می‌دهد تا خورشید خانم در بیاید. سر ِ ساعت هم کف دستش را می‌چسباند به شوفاژ تا مچ گیری کند. حالا خوب است این کشور برای گرم کردن این شوفاژها گاز مصرف نمی‌کند، هسته‌ی اتم بدبخت را می‌شکافد انرژی تولید کند، هزینه‌‌ی هنگفتنش را هم که سر ماه بی کم و کاست، با مالیاتش، بدون هیچ گونه رودربایسی می‌گیرد. پس دردشان چیست؟! شاید یک نوع تمرین برای "اُشین" شدن؛ وقتی هر چه لباس دم دست داشت روی هم پوشید. 

.

.

سرما نگاری: 

ـ  مثلاً جوراب و دستکش و کلاه شال گردن بپوشی بروی توی ایوان بنشینی به مطالعه کردن.

ـ (!) <= علامت تعجب نیست؛ یک باتوم است. یا هم همان چوب‌هایی که اجداد اولیه‌مان دستشان می‌گرفتند و  از این سر به آن سر می‌دویدند.



یک‌شنبه، ۵ ژانویه ۲۰۱۴

۲:۴۴ بامداد.

النجم الثاقب | ۰۵ ژانویه ۱۴ ، ۰۳:۰۱

نظرات  (۴)

۰۸ ژانویه ۱۴ ، ۰۹:۰۳ مهران مهرگان
سلام
اگر " آنت ریوی یر " رومن رولان را دیدید سلام برسانید!
در ضمن زبان لُری بین المللی ست و نیاز به ترجمه نداره !
۰۸ ژانویه ۱۴ ، ۱۸:۱۸ علی عرب زاده
ولی به نظرم که سرمای زمستان به وضع طبیعی نزدیک تر است تا گرمای زمستان.
سلام.
هنوزم؟
نرفتی دعوا؟ :|
بیام خودم؟ :|
پاسخ:
بلی هنوز هم.
کامیون رزرو کن یکی دوتا. بچه‌ها رو خبر کن بریزشون تو کامیون بیاید. بیل بیارید با قمه!
.
.

دلیلش دقیقا همین بحث "پتو" است.
معتقدند چون شب ها همه میخوابند، زیر پتو میروند و زیر پتو هوای بدن گرمتر است از حالت معمول در طول روز، پس درجه رادیاتورها را جهت "صرفه جویی" در این زمان پایین می آورند.
پاسخ:
و علیکم.

ولی ساختمان ما خاموش می‌کنند!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">