.إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّی.

~~~~ Le Voyage Sans Retour ~~~~

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب

این "بی ربط‌های باربط" هست که ذیل این قالی پاراف می‌شوند، همان پایین پایین قبل تاریخ، این‌ها متعلق به خاطر ماست. خوش نداریم از این‌جا برداشته شوند برده شوند جای دیگری؛ چشبانده شوند تخت سینه‌ی دیواری، دفتری، خانه‌ای؛ آقای نفستان باشید. آب به ماهی نیاز دارد برای این‌که دریا شود و بماند. حواسم هست بهتان. حواستان بهم باشد.باریکلا.

یک وقتی، وقتی خیلی‌ها خودشان را به خواب زده بودند.
پاری‌ــــس.

۱۷ ژانویه۰۲:۴۹


توی روزنامه‌ها نوشته بود: «یک ماشین با شعار "اُلاند، گم‌شو" توی خیابان‌ها راه افتاده است». حالا این بماند، ماه نوامبر، مردم توی شانزه لیزه جمع شده بودند، همین را شعار می‌دادند و می‌گفتند: « هیچ کس حاضر نیست با تو دست بدهد!»؛ منظورشان از هیچ کس، مقامات کشورهای دیگر است. اخبار را که پیگیری می‌کردم، رسیدم به وبلاگی به اسم "اُلاند گم شو". توی وبلاگ عکس تمامی مواردی که اُلاند با یک مقام غیر فرانسوی دیدار داشته و مقامات با او دست نداده بودند را کنار هم چیده بودند.  یک‌جای دیگر اُلاند کنار کابینه‌اش ایستاده و روی عکس فرمان delete است: « آیا می‌خواهید این 36 مورد را به سطل زباله منتقل کنید؟». نشانه ماوس هم روی "بله". توی یک عکس دیگر، دو نماینده مجلس را نشان داده که دارند توی تبلتشان بازی می‌کنند. 

یمخالفان یک سایت هم درست کرده‌اند به نام؛ "اُلاند، گورت را گم کن!". توی این سایت، اطلاعات لازم راجع به گروه، زمان اعتصاب‌ها و جمع شدن‌ها و دیگر اطلاعات لازم درج شده که فعلاً قرار است ۲۶ ژانویه دست به اعتراض بزنند.


۱۷ ژانویه   ۲۰۱۴.




النجم الثاقب | ۱۷ ژانویه ۱۴ ، ۰۲:۴۹

نظرات  (۵)

ببینیم این فرانسویا چه می‌کنن!
پاسخ:
داشتی فوتبال می‌دیدی؟
.
.
سلام
کوچه پس کوچه های پاریس واقعنی اینقدر تمیز و همه اش سنگ فرشه یا تو فیلما اینجوریه؟
مثل فیلم وودی آلن مثلا!
پاسخ:
سلام و احترام،

 گاهی محله به محله فرق دارد. ولی پاریس کلاً شهر تمیزی نیست.
همه جایش هم سنگفرش نیست. خیلی جاها آسفالت شده. ولی خیابان‌هایی که به بناهای تاریخی متصل است بیشتر سنگفرشند.

وودی آلن رو هم ندیدم. واجب شد ببینم و بعد بگویم همان طور هست یا نه. توی برنامه‌ام هست که به خود شهر هم بپردازم ان شاءالله؛ معماری، شهرداری و...
موفق باشید :)
۱۹ ژانویه ۱۴ ، ۱۷:۵۹ علی عرب زاده
جسارتاً پیشنهاد من هم همینه . که بیشتر روایت کنید . زندگی مردم رو و زندگی کردن رو .
اگر هم قرار باشه ما چیزی بفهمیم و عبرتی برامون حاصل باشه یحتمل باید از خلال روایت شما باشه .
چقدر مردم عجیبی ان اینا. خیلی عجیبن.
پاسخ:
سلام،

برای خودشون نه، برای ما چرا.
.
.
 midnight in paris
قربان شما :)
پاسخ:
و اما بعد، فیلم رو دیدم:


این‌طوری که آمریکایی‌ها برداشته‌اند از پاریس فیلم گرفته‌اند؛ یا بهتر بگویم فیلم ساخته‌اند:
 برای کسی که تا به حال پاریس را از نزدیک ندیده، پاریس به مثابه خانم و آقایی شیک پوش  و پولدار است، که به نظافت شخصی‌اش بسیار اهمیت می‌دهد. وقتی هم که از کنارش رد شوی، عطرش تو را مست می‌کند. رنگ‌ها، تصاویر انتخاب شده، نماها و الخ، پاریسی را نشان می‌دهد که نه تنها من، بلکه فکر کنم فرانسویان هم دوست داشته باشند ببینندش!
دقت کردید رنگ‌های ساختمان‌ها، نورپردازی‌ها با موی بازیگر اصلی مرد فیلم یکی بود؟ (مزاح).
این‌طوری که فیلم گرفته بودند، آدم فکر می‌کند دوربین را برداشته‌اند شسته‌اند یا مثلا قبلش پاریس را انداخته‌اند توی جرم‌گیر. از این تبلیغات مامان گول زن هست توی تلویزیون نشان می‌دهند؛ سرامیک و موارد مشابه را از سیاه به سفید تبدیل می‌کند. آن طوری. یا حتی مثلا کلی آدم استخدام کرده‌اند بیایند زمین‌ها را، نه با جارو که با فرچه و با دست، بسابند. حتی درخت‌ها و برگ‌ها را.
رنگ‌های توی فیلم مخلوطی از نارنجی و زرد و قرمز بود که افکت‌های تدوین بود، نه خود شهر. پاریس بیشتر خاکستری است؛ هم به خاطر رنگ آمیزی‌ها، هم آسمان تقریباً همیشه ابری. این طور هم تمیز نیست، مخصوصا که همیشه فیلتر سیگار افراد روی زمین است.
فیلم را توی دو جا ساخته بودند؛ اطراف "میدان کنکورد" و محله‌ی"مُنت مارت".آن هم خیلی محدود. محله‌ی دوم هم، قسمت بالایی‌ منطقه بوده است، وگرنه سمت کلیسای معروف رو به پایین آن نه جای خوبی است نه تمیز. ولی منطقه‌ای قدیمی است که تمامش سنگ فرش است.
سمت "میدان کنکورد" خیابان‌ها بیشتر سنگ فرش است و تمیزتر. هتل‌ها تشریفاتی و گران هم آن سمتند. (نه خود میدان. نزدیکش). یک جاهایی هم از نظرم دکور بود (نمای بیرونی کافه ـ یک تکه از جایی که در هال قدم زدن بودند). در یک کلام، توی این فیلم همه چیز خیلی اغراق شده؛ جز آرامش و خلوتی شب‌هایش، وقت قدم زدن.
باید بدانید که آمریکایی فیلم که می سازد حتماً دست بالا می‌گیرد، دکوری هم باشد که دیگر هیچ. (مثل چینی‌های قدیمی دور گل گلی مامان که توی بوفه است و جزئت نداری دست بزنی مبادا بشکند یا ترک بردارد.). بدجنس‌ها همان اول فیلم به دولت فرانسه و خود فرانسه تکه پراندند (ابراز خودبرتری). 
آن خانمی که توی موزه رُدن راهنما بود همسر رئیس جمهور سایق فرانسه، نیکولا سارکوزی بود؛ کارلا برونی.
.
.
البته پاریس زیباست. مخصوصاً برای کسی که اولین بار به عنوان توریست می‌آید. ولی خب خیلی از ایرانی‌های توریست راجع به چند چیزش اتفاق نظر داشته‌اند؛ کثیفی، بوی بد و ...

شما اگر خواستید تصور درستی از پاریس داشته باشید فلیم‌های سالهای اخیر خود فرانسه را ببینید؛ بعد یحتمل جلوی اسم وودی آلن خواهید نوشت: wanted! (مزاح)
.
.
در پناه خدا.



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">