.إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَى رَبِّی.

~~~~ Le Voyage Sans Retour ~~~~

یا خَیرَ حَبیبٍ وَ مَحبوب

این "بی ربط‌های باربط" هست که ذیل این قالی پاراف می‌شوند، همان پایین پایین قبل تاریخ، این‌ها متعلق به خاطر ماست. خوش نداریم از این‌جا برداشته شوند برده شوند جای دیگری؛ چشبانده شوند تخت سینه‌ی دیواری، دفتری، خانه‌ای؛ آقای نفستان باشید. آب به ماهی نیاز دارد برای این‌که دریا شود و بماند. حواسم هست بهتان. حواستان بهم باشد.باریکلا.

یک وقتی، وقتی خیلی‌ها خودشان را به خواب زده بودند.
پاری‌ــــس.

۳۰ ژانویه۰۵:۲۲

تا همین حالا که ساعت ۵ صبح است بیدار مانده بودم به نوشتن رزومه‌ی جدید و زدن نامه برای مسئول مرکز زبان دانشگاه؛ استاد زبان انگلیسی لازم دارند. حالا که تمام شده فرستادم، یادم آمده مسئول مصاحبه و گزینش آقاست؛ اگر دعوت شوم برای مصاحبه و بخواهد دست بدهد و دست ندهم، احتمال دارد روی اسمم ضربدر بکشد؛ اغلبشان دست ندادن را توهین می‌دانند و نمی‌توانند آن را هضم کنند؛ من هم که قرار نیست به خاطر دنیا بگذارم آن آقا مفتخر شود و بعد افتخار نگاه خداوند را از خودم بگیرم. هر چند مسئله‌ی حجاب داشتنم هم هنوز در هاله‌ای از ابهام است؛ کار با حجاب در مراکز دولتی و خصوصی طبق قانون ممنوع است*. پشیمان شدم. 
.
.
* موارد استثناء و کشفیات جدید و کالبدشکافی ماجرا باشد برای بعد.
.
کاش با کشیدن سیم اینرنت نامه توی سیم می‌ماند بعد با قلاب درش می‌آوردم یا مثلا نامه برگشت بخورد که صاحب میل از این‌جا رفته است، یا منزل نبوده یا هم وسط راه گم شود و هزار تا کاش دیگر. حالا خدا بزرگ است.
.
 سی ژانویه   ۲۰۱۴.
النجم الثاقب | ۳۰ ژانویه ۱۴ ، ۰۵:۲۲

نظرات  (۴)

 

خدا را چه دیدی ؟ شاید خدا در دلش گذاشت که فقط یک محجبه ی مومن را استخدام کنند...

پاسخ:

سلام :)


و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب!
پاسخ:

سلام...

شوکو، چشمم که به این آیه افتاد و بقیه‌اش رو زمزمه کردم با خودم، حواسم رفت به اسم سوره. "طلاق" ؛ بعد گفتم، دنیا رو، غیر الهی رو که طلاق بدی، میشه آیه‌ی دو و سه..."وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا. وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ. وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ. إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِه. قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا‏.".

سلام
عجب تعبیری بر آیه سوره طلاق داشتید :)
یکی از دوستان ما گفت وقتی جایی میرفته که با آداب مسلمانان آشنا نبودند و... برای فرار از دست دادن حالت سرماخوردگی میگرفته و با یه ماسک همه تصور می کردند سرما خورده و نزدیکش هم نمی شدند چه برسه به دست دادن.
البته ایشون آمریکا زندگی می کرد.
شاید این شگرد روزی به کارتون اومد.
ولی خیلی خوب شد که در موردی که گفتید رضایت خدارو معیار اولتون در نظر گرفتید.
قدم هاتون در دین داری، و دین افزایی استوار بانو :)
پاسخ:

سلام از ماست بر بانو :)

آمریکایی‌ها خیلی فرق دارند با فرانسوی‌ها. هم گرم‌تر هستند، هم بیشتر می‌دونن، هم بیشتر درک می‌کنن؛ با توجه به تجربه‌ای که داشتم باهشون، از استاد گرفته تا مردم عادی.

ولی خب امان از فرانسوی‌ها. یک سری اونها میدونن چه خبر هست،ولی باز بدجنسی میکنن بهشون بر می‌خوره. و البته ما از خودمون داریم میخوریم. از مسلمونهایی که دست میدن، مخصوصا محجبه‌ها (سنی مذهب). و کار نکردن برای دینمون، که بهشون بگیم اتفاقا توی احترام گذاشتن ما خیلی جلوتر هستیم. تا دید منفی و اشتباه رو از بین ببریم. ولی خب...
.
.

اللهم ثبت اقدامنا على الصراط المستقیم و علی دینک.

.

.

حفظکم الله تعالی بانو :)


سلام ببخشید دوست عزیز شما کجا زندگی می کنید؟ میشه یکم درباره خودتون بگید؟
پاسخ:
سلام و احترام،

پاریس.


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">